A kormányhivatalokhoz kerülnek áprilistól a családtámogatási ellátások

A fővárosi és megyei kormányhivatalok hatáskörébe kerülnek április 1-jével a családtámogatási és lakáscélú állami támogatásokkal összefüggő feladatok a Magyar Államkincstár megyei igazgatóságaitól – közölte Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár kedden az MTI-vel.
Ezzel a kormányhivatalokhoz olyan ellátások kerülnek, amelyek éves szinten csaknem kétmillió állampolgárt érintenek, így például az anyasági támogatás, a családi pótlék, a gyermekgondozási segély, a gyermekgondozási támogatás, a nagycsaládosok földgázdíjkedvezménye és a fogyatékossági támogatás.

Az államtitkár jelezte továbbá, hogy az Országos Egészségbiztosítási Pénztár területi hivatalaitól a baleseti megtérítéssel, valamint a keresőképesség vizsgálatával kapcsolatos feladatok ugyancsak a kormányhivatalokhoz kerülnek. A szervezeti átalakulás az ellátások szempontjából nem jár változással, a juttatások határidőben és változatlan összeggel megérkeznek az állampolgárokhoz – hangoztatta Kovács Zoltán.

Tájékoztatása szerint a családtámogatási ellátásokkal összefüggő kérelmeket a járási hivataloknál, a kormányhivataloknál, a kormányablakoknál és a települési ügysegédeknél is be lehet majd nyújtani. Az ügyfeleknek kedvező változás tehát, hogy ezután nemcsak a megyeszékhelyen, hanem a lakóhelyükhöz közel is elindíthatják az ügyintézést – tette hozzá.

Az államtitkár kiemelte, “az államigazgatás átalakításának elsődleges célja a hatékonyabb ügyintézés és az ügyfélbarát közigazgatás megteremtése”.