A munkavállalók jóllétét elősegítő megoldások

 A sport is szerepet kap az employer branding-ben

Egyre többször dolgozói nyomás hatására nyitnak a vállalatok a munkavállalók jóllétét elősegítő megoldások, ezen belül is a sport felé, derült ki az idén először megrendezett „A jövő munkahelye” konferencián, melyről a marketinginfo.hu is beszámolt.

Tizenhat előadó és több mint 100 vállalati delegált részvételével rendezték meg Budapesten a munkavállalók jólétét és jóllétét középpontba helyező fórumot. A well-being már nem újdonság Magyarországon sem, de Európához, az Egyesült Államokhoz és Ázsia fejlett országaihoz képest még gyerekcipőben jár.

A konferencián többször is elhangzott, hogy egyre több munkáltató van meggyőződve arról, hogy a munkaerő egészségébe, jóllétébe való befektetés emeli a hatékonyságot. Az amerikai Willis Towers Watson friss felméréséből kiderül, hogy globálisan a munkáltatók 98 százaléka elkötelezett a well-being stratégia bevezetése mellett, de a kutatás arra is rávilágít, hogy az elkötelezettség nem feltétlenül jár együtt megvalósítással.

A megkérdezett vállalatok 56 százaléka nem rendelkezik semmiféle tudatos stratégiával ez ügyben. Dobrosi Eszter, az All You Can Move (AYCM), a munkavállalók sportolását elősegítő program key account managere elmondta, hogy közel 1000 piacvezető cég 30 ezer dolgozója él a sportolási lehetőséggel, amit munkáltatójuk biztosít nekik az AYCM-en keresztül.

„Örömünkre egyre többször dolgozói nyomás hatására keresnek meg minket a cégek, de persze rengeteg helyen a menedzsment is felismeri, hogy a sportolás elősegítése hatékony eszköz a munkavállalói teljesítmény növelésére, a betegségben töltött órák számának csökkentésére, a tehetségek megtartására, a dolgozói elégedettség növelésére és a munkáltatói „brand” építésére is.”

A magyar munkavállalók jóllétével kapcsolatosan a Humánpolitka.com is rendszeresen készít felméréseket, ahol a sport egészségre és teljesítményre gyakorolt hatását, valamint a munkáltatók well-beingre való nyitottságát is mérik. A legutóbbi kutatásból kiderült, hogy Magyarországon a gazdasági mutatókat és a külföldi trendeket figyelembe véve egyre több vállalat hajlandó áldozni a munkavállalók sportolásának elősegítésére.

Forrás: marketinginfo.hu