Bajod van a bankoddal? Itt reklamálhatsz!

Az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjához írásban, személyesen és telefonon is lehet fordulni, naponta mintegy 210 megkeresést kap átlagosan. Panaszt a megyeszékhelyeken is be lehet nyújtani.

 .

 .

A fogyasztóvédelem mosolygós oldala

Az idén 504 fogyasztóvédelmi esetet vizsgált az MNB, amiből 270 esetben jogsértést állapítottak meg, és 2,1 milliárd forintnyi bírságot szabtak ki – mondta el Szabó József, az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjának (PFK) vezetője a Privátbankár.hu pénzügyi tudatossági konferenciáján.

A PFK azonban a „fogyasztóvédelem mosolygós oldala”, nem a büntetéssel, ellenőrzéssel foglalkozik, hanem a fogyasztóvédelmi kommunikációval, jelentések készítésével, személyes és telefonos ügyfélszolgálat működtetésével.

Naponta 210 megkeresés

Telefonon, személyesen és írásban egyaránt lehet a PFK-hoz fordulni, a központ összehasonlító táblázatokat is közzétesz az MNB honlapján. Egy átlagos munkanapon mintegy 210 megkeresés érkezik a szervezethez, az ügyek száma az utóbbi mintegy két évben lényegében stagnál. Amikor valamilyen rendkívüli esemény, időszak van, mint a gépkocsi-felelősségbiztosítások újrakötésének időszaka, akkor az ügyek száma persze megnő.

Az MNB-nek van egy vidéki tanácsadó hálózata is, 11 vidéki városban foglalkoznak tanácsadással. Panaszbeadványokat azonban a minden megyeszékhelyen megtalálható kormányablakoknál is le lehet adni.

Megújul az MNB honlapja

A PFK Pénzügyi Navigátor néven füzetsorozatot is ad ki, jelenleg a másodikat és a harmadikat készítik elő. Hat témakörben összesen negyven füzet készül, amelyekben közérthetően fogalmazzák meg a pénzügyi tudnivalókat. Az első füzet majdnem egymillió példányban jelent meg. Az MNB honlapját is megújítják a jövő év első felében, amin belül a PFK-nak is lesz saját mikrosite-ja.