Cafeteria 2017: fontos határidő érkezik!

Ha egy munkáltató tavaly, lakáshitel támogatást adott a munkatársainak, akkor az erre vonatkozó rendelet szerint 2017. április 15-ig – munkáltató saját döntése alapján legkésőbb május 31-ig – kell összegyűjteni az ehhez kapcsolódó teljes dokumentációt. A munkatársaknak akkor is át kell adniuk a szükséges dokumentumokat a juttató cégnek, ha közben esetleg már megszűnt a munkaviszonyuk – hívja fel a figyelmet a CafeteriaTrend.

Bár a juttatást szabályozó rendelet szerint utólag is begyűjthető szabályosan minden szükséges igazolás, Fata László CafeteriaTrend ügyvezetője szerint hasznosabb, ha előre – akár a juttatás kiadása előtt összegyűjtik ezen dokumentumok nagy részét a cégek, így nem utólag kell szembesülni az adófizetési kötelezettséggel.

Fájó lehet ugyanis a munkáltatónak és a munkavállalónak is, ha a juttatásról utólag kiderül, hogy mégis adózni kell utána. Ha a kapott összeg egy része vagy egésze nem felel meg az adómentesség feltételeinek, akkor bizony ezen összeg 20 százalékkal növelt értéke után kell jövedelemként adózni – emlékeztet Fata.

Amennyiben valaki kiszervezte egy hitelintézetnek az adómentesség több kritériumának ellenőrzését, úgy ezekről egy hitelintézeti igazolást kap. Ha önállóan végezte, akkor nála kell, hogy meglegyen minden kritérium rendeletnek megfelelő dokumentációja, igazolása.

Mit kell tenni a begyűjtött dokumentumokkal?

Ha minden dokumentumunk megfelelően beérkezett és ezek alapján adómentes a tavalyi támogatás, akkor csak annyi a cégek dolga, hogy lefűzzék és megőrizzék ezeket.

Külön „adóbevallást”, bejelentést nem kell erről készíteni a NAV felé. A szükséges adatszolgáltatást a tavalyi lakáshitel támogatásról pedig megfelelő folyósítás esetén a juttatást indító céges bankok már elvégezték 2017. január 31-ig.