Hosszabbított nyitva tartással válaszol az IKEA a vasárnapi zárva tartásra

A dolgozókra továbbra is teljes mértékben számítanak

Meghosszabbítja nyitva tartását a svéd IKEA bútoráruházlánc magyar érdekeltsége a vasárnapi zárva tartási kötelezettség hatályba lépésével egyidőben – mondta a Világgazdaságnak Varga­-Nagy Eszter, az IKEA Magyarország PR felelőse. Hozzátette, a tárgyalások jelenleg is zajlanak, de abban már megegyeztek, hogy a vasárnapi szünnap miatt esetlegesen kieső bevételt csak a nyitvatartási idő kitolásával tudják megelőzni.

   A belső működés átszervezése és a nyitvatartási idő módosítása mellett döntött az IKEA Magyarország a parlament által decemberben elfogadott vasárnapi pihenőnap bevezetése után. A budaörsi, valamint a zuglói áruház dolgozóira továbbra is teljes mértékben számítanak – mondta Varga­-Nagy Eszter.
 
  Hozzátette: a vállalat az elbocsátások elkerülése érdekében is döntött a nyitva tartás meghosszabbítása mellett. Kiemelte, a házhozszállítást nem érinti a vasárnapi zárva tartás, mivel a szállítást végző cég nem az IKEA­-hoz tartozik, csupán csak szerződés köti a két céget egymáshoz, a jogszabály alapos vizsgálata azonban jelenleg is folyamatban van.
 
  A harmadik, Soroksáron épülő IKEA előkészítésével kapcsolatban Varga­-Nagy elmondta: az építési területet megvették, de további hatástanulmányokra és egyéb engedélyekre is szükség van ahhoz, hogy a beruházás elkezdődjön. Az áruház építésének megkezdése és a nyitás időpontja még bizonytalan, nincs kitűzött dátum.
 
   A további fejlesztésekkel kapcsolatban kiemelte, az IKEA a webáruházak magyarországi indulását is tervezi, amire a magyar vásárlóknak várni kell még egy-­két évet. „Jelenleg Nagy­-Britanniában és Írországban tesztüzemben működnek a webáruházak. Ha ott zöld lámpát kap a rendszer, akkor nagy esély van rá, hogy legkésőbb 2017­-ben hazánkban is elinduljon online szolgáltatásunk tesztelése” – mondta Varga-Nagy Eszter.
 
  A tegnap közzétett számok szerint az IKEA globálisan rekord árbevételt ért el, melyben Magyarország kiemelkedő szerepet játszott. A svéd áruházlánc az észak-­amerikai piacon és Európában is sikeresen javította pénzügyi mutatóit. A cég tájékoztatása szerint Magyarországon, Kínában és Oroszországban érték el a legnagyobb fejlődést.
 
  „A magyarok szívesebben költekeznek, mint pár éve, ez azzal magyarázható, hogy a gazdasági válság éveiben elhalasztották a nagyobb beruházásokat, melyeket a többség most tud bepótolni. A számok megerősítettek minket abban, hogy érdemes volt a termékválaszték palettájának kiszélesítése és láthatóan megvan a gyümölcse a fejlesztéseknek is” -­ mondta Varga­-Nagy Eszter.
 
   A 2014. augusztus 31­-én véget ért üzleti évben az IKEA 29,29 milliárd euróra növelte bevételét az azt megelőző 28,5 milliárd euró után. A vállalat nyeresége 0,4 százalékos éves növekedéssel 3,33 milliárd euróra emelkedett, 1,7 milliárd eurót költött új boltokra és bevásárlóközpontokra, a két magyarországi áruházzal együtt 27 országban 315 üzlete van az IKEA-nak. A pontos magyarországi árbevételekről Varga-Nagy Eszter későbbre ígért tájékoztatást.

Forrás: Világgazdaság