Spiegel: csak kozmetikázott a kormány

A magyar médiatörvény hatásairól közölt elemzést a német Spiegel Online hírportál tegnap, “Korlátozott véleménynyilvánítási szabadság – mi lett valójában Magyarország médiatörvényéből?” címmel. 

 .

 .

Mint írták, a “hírhedt” médiatörvény 2010-es életbe lépése óta Magyarországon – Európa közepén – “uniformizálták a közszolgálati adókat”, és most – utaltak a reklámadóra – “a kereskedelmi adók következnek”. A portál szerint a reklámadóval a magyar kormány megpróbál “elbánni” a magántulajdonban lévő független médiával. Az Origónál történt főszerkesztőváltásáról azt írták, már nem tabu a “célzott kormányzati beavatkozás” sem a szerkesztőségek munkájába.

Hozzátették: az Európai Bizottság hiába tiltakozott “példátlanul élesen” a jogszabály ellen, a kormány által kezdeményezett módosítások többnyire “kozmetikai jellegűek” voltak. Idézték a távozó igazságügyi és alapvető jogi uniós biztost, Viviane Redinget, aki szerint “a sajtószabadság Magyarországon már nem érdemli ki a nevét”, mindent kiüresítenek, ami “putyinizálódást” jelent, és “ellentéte mindannak, amit Európában felépítettünk”. Ismert, ma a DK-s EP-képviselők kérésére ma meghallgatást tart az Euraópai Parlament a magyar médiahelyzetről.