Újabb csapás jöhet: a járműáradat már megérkezett

Nyögik az útdíjrendszer átalakításának mellékhatásait az év elején díjasított sztrádák alternatív útvonalai mentén fekvő települések. A legforgalmasabb januári napokon egyes belterületi főutak forgalma harminc százalékkal haladta meg az egy évvel korábban regisztráltat. A járműáradatból Budaörsnek, Gödnek és Dunakeszinek jutott ki a leginkább. És március 15-től szombatonként újabb csapás jöhet.

 .

 .

Az alternatív útvonalak forgalmának növekedése a hónap egészét figyelembe véve, átlagosan 12-15 százalékos volt, és a menetidő is ezzel arányosan növekedett – állapította meg a Best Way Traffic Kft. A közlekedési adatok értékelésével foglalkozó cég közleménye szerint, az útdíjrendszer januári kiterjesztése leginkább az M0-s autóúton, valamint a gyorsforgalmi utak nagyvárosi bevezető szakaszain befolyásolta a forgalmat.

Elemzésük szerint, a legjelentősebb változást a Vácról Göd és Dunakeszi központján át a fővárosba vezető 2-es úton tapasztalhatták a közlekedők. A térségben ugyanis sokan választották a díjmentesen használható régi 2-es főutat az M2-es és az M0-s autóutak újonnan fizetőssé tett szakaszainak elkerülésére. És okkal aggódott Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere is: a városán átvezető 1-es főutat a korábbinál jóval több autós vette igénybe az idén januárban. Ami itt is a menetidő megnövekedésével járt.

A további részleteket a nol.hu oldalon olvashatják: tovább»