Útdíj: újabb bőrt készül lehúzni a kormány

Húszmilliárd forint többletterhet rakhat a közúti fuvarozókra a kormány. A használatarányos útdíjnál alkalmazott környezetvédelmi kategóriákat eredetileg az útdíjrendszer januári kiterjesztésével egy időben sorolták volna át. A tervek elkészültek, a bevezetés csak döntés kérdése.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) megrendelésére a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) tanulmányt készített arról, miként lehet a teherautók használatarányos útdíjánál alkalmazott környezetvédelmi kategóriákat úgy átvariálni, hogy az a költségvetés bevételeit növelje. Az útdíjrendszerben a korszerűbb tehergépkocsik kilométerdíjait 0,8-es és 0,85-os szorzószámmal mérséklik, a régebbi, környezetszennyezőbb járművekét ellenben 1,15-os, illetve 1,2-es szorzóval büntetik.

Amennyiben a KKK javaslatai szabad jelzést kapnak, azok a belföldi fuvarozók faragnak rá, akik az elektronikus útdíjrendszerben környezetvédelmi szempontból semlegesnek tekintett Euro2-es, illetve az eddig kedvezményt élvező Euro3-as és Euro4-es besorolású tehergépkocsikkal dolgoznak. A hozzávetőleg ötezer, elsősorban a lakosság közvetlen kiszolgálásával foglalkozó, zömében például építőanyagot, tűzifát, bútort szállító kisvállalkozó útdíjszámlája ugyanis a mostaninál is vaskosabb lenne.

A további részleteket a nol.hu oldalon olvashatják: tovább»