Vihart kavar a reklámadó-módosítás

Nyilvánvaló médiapiaci érdeksérelmeket okoz a kormány a reklámadó egykulcsossá tételével, s mértékének csökkentésével. Orbán Viktor állítja, a különadóból származó költségvetési bevétel nem csökkenhet, így ha azt valóban 5 százalékra szállítják le, a “kicsik fognak többet fizetni”. Ezzel a kormányfő beleállt a Simicska Lajossal dúló háború újabb ütközetébe, miközben az továbbra sem egyértelmű, hogy valóban “csak” az uniós eljárás elkerülése lenne a kabinet célja.

 .

 

“Mindent támogatok, ami elkerüli az uniós eljárást, elfogadható a feleknek, s figyelembe veszi a magyar költségvetés szempontjait is” – mondta Orbán Viktor a Hír Tv-ben.

Az RTL, a TV2 és a SANOMA kivételével mindenki rosszabbul jár a médiapiacon az új, egykulcsos reklámadóval, amennyiben annak mértéke valóban 5 százalékos lesz – írta a VG.hu. A portál számításai szerint egy általános, egykulcsos sarc az RTL terhét negyedeli, a TV2-ét felezi, miközben a költségvetés bevételei enyhén csökkennek. A kisebb kiadóvállalatok így nem mentesülnek a fizetési teher alól, de sokkal többe kerül majd az új adó a közepesen nagy médiacégeknek. A most érvényes sávos rendszernél három médiacég esett a nagyobb kulcs alá: az RTL mintegy 4 milliárdos terhe mellett eltörpül a TV2, illetve a Sanoma 1,5 milliárdos adókötelezettsége. A Lázár János által megszellőztetett, 5 százalékos adóval az RTL terhe azonban 1,2 milliárd alá csökken, míg feleződik a két nagy cég fizetnivalója, így csak ez a három cég 4,6 milliárd forintot spórol, amit a többi magyarországi médiacég fizet majd meg.

A további részleteket a nepszava.hu oldalon olvashatják: tovább»